Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy w Przelewicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Zarządzenie nr 67


Zarządzenie Nr 67/03

Wójta Gminy Przelewice

z dnia 28 października 2003

w sprawie regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Przelewicach.

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806 z 2003r. Nr 80, poz. 717) zarządza się co następuje:

§ 1 Ustala się regulamin organizacyjny Urzędu Gminy w Przelewicach stanowiący załącznik do zarządzenia, zwany dalej „regulaminem”.

§ 2 Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.

§ 3 Traci moc Uchwała Nr XVI/110/96 Rady Gminy w Przelewicach z dnia 20 sierpnia 1996r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Przelewicach.

§ 4 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 listopada 2003r.

Wójt Gminy Przelewice

Henryk Milewski

ROZDZIAŁ I

Postanowienia ogólne

§ 1

1 Urząd Gminy w Przelewicach, zwany dalej „Urzędem” realizuje następujące zadania i kompetencje Wójta Gminy w Przelewicach:

  1. własne - wynikające z ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym i innych ustaw;

  2. zlecone - z zakresu administracji rządowej;

  3. przyjęte - w drodze porozumień administracyjnych.

  1. Urząd jest pracodawcą w rozumieniu przepisów prawa pracy.

  1. Siedzibą Urzędu jest miejscowość Przelewice.

§ 2

Regulamin organizacyjny, zwany dalej „Regulaminem” określa organizację i zasady funkcjonowania urzędu gminy.

§ 3

Urząd jest jednostką budżetową gminy.

ROZDZIAŁ II

Kierownictwo Urzędu

A. Wójt Gminy

§ 4

  1. Kierownikiem urzędu i pracodawcą pracowników Urzędu Gminy jest Wójt.

  1. Wójt kieruje pracą Urzędu przy pomocy Sekretarza Gminy i Skarbnika Gminy.

  1. W razie niemożności pełnienia obowiązków służbowych przez Wójta - zastępstwo obejmuje Sekretarz Gminy i Skarbnik Gminy.

  1. Wójt w formie pisemnej może upoważnić pracowników Urzędu oraz Kierowników gminnych jednostek organizacyjnych do załatwiania w ustalonym zakresie określonych spraw w jego imieniu, a w szczególności do wydawania decyzji administracyjnych.

§ 5

  1. Do zadań Wójta należą wszelkie czynności związane z kierowaniem Urzędem, a nie zastrzeżone do kompetencji innych organów.

  1. Do zakresu zadań i kompetencji należy w szczególności:

    1. kierowanie bieżącymi sprawami Gminy i reprezentowanie jej na zewnątrz;

    2. kierowanie Urzędem;

    3. wykonywanie uprawnień pracodawcy w stosunku do pracowników Urzędu przez dyrektorów/kierowników jednostek organizacyjnych Gminy;

    4. wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;

    5. ogłaszanie budżetu gminy i sprawozdań z jego wykonania;

    6. przedkładanie Radzie Gminy projektów uchwał;

    7. przedkładanie Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał podejmowanych przez Radę;

    8. podejmowanie czynności w sprawach nie cierpiących zwłoki związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego;

    9. składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem;

    10. sprawowanie funkcji terenowego organu obrony cywilnej;

    11. nadzór nad ochroną informacji niejawnych wytwarzanych, przetwarzanych, przechowywanych w Urzędzie;

    12. wykonywanie uchwał Rady;

    13. wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Wójta w przepisach szczególnych.

  1. Wójt może upoważnić Sekretarza Gminy, Skarbnika Gminy do realizacji niektórych swoich zadań i kompetencji.

B. Sekretarz Gminy

§ 6

Do zadań Sekretarza Gminy należy w szczególności:

  1. kierowanie Referatem Organizacyjno - Społecznym;

  2. zapewnienie warunków do sprawnego funkcjonowania Urzędu;

  3. zapewnienie sprawnego toku postępowania administracyjnego;

  4. nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej;

  5. nadzorowanie sprawnego przyjmowania i załatwianie skarg oraz krytyki prasowej;

  6. zapewnienie skutecznego sposobu publikacji aktów prawa miejscowego, obwieszczeń oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym na terenie Gminy;

  7. inicjowanie i tworzenie warunków do podnoszenia kwalifikacji pracowników samorządowych oraz zatwierdzanie wniosków dotyczących skierowań na szkolenia;

  8. racjonalne wykorzystywanie funduszy płac w powiązaniu z etatami w Urzędzie;

  9. koordynowanie terminowego przygotowania aktów wykonawczych do uchwał Rady Gminy;

  10. sporządzanie testamentów;

  11. inne zadania powierzone przez Wójta w zakresie przez niego ustalonych.

C. Skarbnik Gminy

§ 7

Do zadań Skarbnika Gminy należy w szczególności:

  1. kierowanie Referatem Budżetu i Finansów;

  2. udział w opracowywaniu projektu budżetu gminy;

  3. wykonywanie budżetu oraz organizowanie gospodarki finansowej gminy;

  4. opracowywanie decyzji wywołującej skutki finansowe dla budżetu;

  5. kontrasygnowanie czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych;

  6. opracowywanie okresowych analiz i zgłaszanie swoich propozycji Wójtowi;

  7. kontrola gospodarki finansowej jednostek i zakładów budżetowych;

  8. prowadzenie księgowości i ewidencji majątku Gminy.

ROZDZIAŁ III

Organizacja Urzędu

§ 8

  1. Funkcjonowanie Urzędu opiera się na zasadzie jednoosobowego kierownictwa, służbowego podporządkowania podziału czynności służbowych i indywidualnej odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań.

  2. Obok struktur funkcjonujących w myśl zasad opisanych w ust. 1 w urzędzie mogą funkcjonować komisje, zespoły oraz pełnomocnicy w ramach zatwierdzonego budżetu.

§ 9

  1. Komórkami organizacyjnymi Urzędu są referaty i samodzielne stanowiska pracy.

  1. W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne oznaczone odpowiednimi symbolami:

    1. Referat Organizacyjno - Społeczny - OS

    2. Referat Budżetu i Finansów - BF

    3. Urząd Stanu Cywilnego - USC

§ 10

  1. Kierownicy Referatów opracowują schemat organizacyjny Referatu obejmujący określenie poszczególnych stanowisk pracy i podział zastępstw między pracownikami Referatu.

  1. Kierownicy Referatu ustalają szczegółowe zakresy czynności, odpowiedzialności i uprawnień dla poszczególnych pracowników Referatu.

§ 11

  1. Do rozpatrywania problemów związanych z funkcjonowaniem Gminy oraz realizację zadań o szczególnym znaczeniu Wójt może ustanowić pełnomocników w trybie zarządzenia wewnętrznego Wójta, określając jednocześnie zakres kompetencji pełnomocnictw, przedmiot oraz zasady działania i funkcjonowania.

  1. Do zadań, o których mowa w ust. 1 Wójt może ponadto powołać w drodze zarządzenia wewnętrznego komisję, zespoły zadaniowe, ustalając ich skład osobowy, przedmiot oraz zasady działania i finansowania.

ROZDZIAŁ IV

Zadania i kompetencje Kierowników Referatów

§ 12

Do zadań wspólnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy należy w szczególności:

  1. prawidłowe i terminowe wykonywanie zadań wynikających z przepisów prawa oraz niniejszego regulaminu;

  2. przygotowywanie materiałów oraz podejmowanie niezbędnych czynności na potrzeby organów gminy;

  3. przygotowywanie i sporządzanie projektów uchwał Rady oraz zarządzeń Wójta i ich realizacja;

  4. przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i informacji wynikających z przepisów prawa oraz na polecenie Wójta;

  5. opracowywanie wniosków do projektu budżetu, projektów finansowych dla określonych zadań, wieloletnich planów inwestycyjnych i innych programów rozwoju gminy;

  6. przygotowywanie i prowadzenie, zgodnie z obowiązującymi przepisami, postępowania w sprawach zamówień publicznych związanych z zakupami, usługami inwestycyjnymi i remontami w zakresie wykonywanych zadań;

  7. sporządzenie projektów odpowiedzi na interpelacje, wnioski i zapytania Radnych oraz wniosków Komisji;

  8. współdziałanie z organami kontroli;

  9. uczestnictwo w sesjach Rady, posiedzeniach Komisji i innych naradach zgodnie z dyspozycjami Wójta;

  10. usprawnienie organizacji i form pracy;

  11. dbałość o kompetentną, terminową i rzetelną obsługę interesantów;

  12. stosowanie obowiązującego jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz trybu postępowania wynikającego z instrukcji kancelaryjnej;

  13. wykonywanie kontroli wewnętrznej zgodnie ze swoimi uprawnieniami;

  14. przestrzeganie zasad obowiązujących w Urzędzie ochrony tajemnicy służbowej, skarbowej i innych;

  15. realizacja zadań obronnych w zakresie ustalonych odrębnymi przepisami;

  16. przygotowanie i realizacja programów związanych z integracją europejską;

  17. udział w przygotowaniu i redagowaniu ze swojego zakresu działania strony internetowej i przekazywaniu danych na stanowisko pracy d/s przetargów i informacji publicznej.

ROZDZIAŁ V

Zadania szczegółowe Referatów

§ 13

Do zadań Referatu Organizacyjno - Społecznego należy w szczególności:

  1. W zakresie spraw organizacyjno - administracyjnych:

    1. wykonywanie zadań związanych z wyborami Prezydenta RP, do Sejmu, Senatu, samorządów i innych oraz z przeprowadzaniem referendum lub konsultacji społecznych;

    2. sprawowanie nadzoru nad przechowywaniem pieczęci urzędowych oraz prowadzenie archiwum zakładowego, biblioteki zakładowej;

    3. prowadzenie rejestru i zbioru zarządzeń Wójta;

    4. gromadzenie protokołów kontroli Urzędu i jednostek organizacyjnych dokonywanych przez kontrolę zewnętrzną;

    5. umożliwianie zainteresowanym wglądu do zarządzeń Wójta;

    6. zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym;

    7. czuwanie nad realizacją wniosków z zebrań wiejskich i narad z sołtysami;

    8. planowanie i bieżąca analiza wydatków związanych z utrzymaniem Urzędu.

  1. W zakresie spraw kancelaryjno - technicznych:

    1. wykonywanie zadań związanych z funkcją Wójta jako organem wykonawczym gminy, a głównie:

      1. nadzorowanie terminowego przygotowania dokumentów będących przedmiotami obrad Rady;

      2. przekazywanie uchwał Rady do realizacji;

      3. przesyłanie uchwał Rady Organowi nadzorującemu;

      4. prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków;

      5. prowadzenie ewidencji korespondencji specjalnego znaczenia (faktury, wezwania do zapłaty);

      6. przyjmowanie, wysyłanie i rozliczanie korespondencji;

      7. prowadzenie ewidencji wyjść służbowych i prywatnych.

  1. W zakresie kadr i szkolenia:

    1. prowadzenie akt osobowych pracowników Urzędu i dyrektorów/Kierowników jednostek organizacyjnych;

    2. organizowanie szkoleń i instruktaży dla pracowników Urzędu z zakresu bhp, przeciw pożarowe;

    3. prowadzenie ewidencji badań lekarskich;

    4. prowadzenie spraw emerytalno - rentowych pracowników;

    5. opracowywanie analiz i sprawozdań dotyczących szkoleń i spraw kadrowych;

    6. prowadzenie ewidencji wojskowej pracowników;

    7. nadzór nad aktualizacją zakresów czynności i pełnomocnictw dla pracowników Urzędu oraz pełnomocnictw dla dyrektorów/Kierowników jednostek organizacyjnych;

    8. prowadzenie spraw socjalno - bytowych pracowników (ZFŚSoc.).

  1. W zakresie działalności gospodarczej:

    1. prowadzenie spraw dotyczących ewidencjonowania działalności gospodarczej;

    2. wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz prowadzenia kontroli działalności handlowej i gastronomicznej zgodnie z ustaleniami zawartymi w gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

  1. W zakresie spraw gospodarczych:

    1. planowanie remontów, bieżących napraw i konserwacji budynku;

    2. gospodarowanie środkami rzeczowymi drukami, formularzami, pieczęciami;

    3. dokonywanie zakupów inwentarza ruchomego, materiałów i pomocy biurowych.

  1. W zakresie inwestycji, budownictwa, drogownictwa, zagospodarowania przestrzennego:

    1. opracowywanie wieloletnich planów inwestycyjnych, w tym infrastruktury technicznej i remontów, jak również planów rocznych;

    2. przygotowanie i prowadzenie całego procesu dotyczącego inwestycji;

    3. rozliczanie dotacji celowych przeznaczonych na zadania programowe, przy udziale Referatu Budżetu i Finansów;

    4. sporządzenie wniosków do fundacji, funduszy i innych instytucji o środki finansowe i ich rozliczenie z zakresu swojego działania;

    5. wydawanie opinii w sprawie przebiegu dróg powiatowych;

    6. przygotowywanie projektów uchwał Rady w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych;

    7. opracowywanie projektów planów finansowania budowy, utrzymania i odnowy dróg oraz obiektów mostowych;

    8. prowadzenie ewidencji dróg gminnych, wewnętrznych oraz elementów mostowych usytuowanych na tych drogach;

    9. prowadzenie spraw związanych z budową, modernizacją, utrzymaniem, remontowaniem i zarządzaniem siecią dróg gminnych;

    10. zawieranie umów z Zakładem Energetycznym na dostawę energii do celów oświetlenia ulicznego i innych obiektów;

    11. prowadzenie ewidencji opłat za konserwację i dostarczanie energii oraz występowanie do Urzędu Wojewódzkiego o refundację kosztów oświetlenia ulicznego dróg nie będących w zarządzie Gminy;

    12. opracowywanie projektów uchwał i przeprowadzanie procedur związanych z opracowaniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy, miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz zmian do studium i planu;

    13. wydawanie wypisów i wyrysów z planu miejscowego;

    14. prowadzenie spraw związanych z odszkodowaniem lub pobraniem opłaty z tytułu zmiany wartości nieruchomości na skutek uchwalenia planu miejscowego;

    15. wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu;

    16. prowadzeniu spraw dotyczących poboru opłaty targowej.

  1. W zakresie promocji gminy:

    1. gromadzenie informacji o Gminie i przygotowywanie materiałów promujących Gminę i zakłady pracy;

    2. utrzymanie bieżących kontaktów z przedstawicielami środków masowego przekazu i udzielanie informacji zgodnie z upoważnieniem Wójta;

    3. organizowanie lub współorganizowanie wszelkiego rodzaju konkursów, wystaw, odczytów oraz imprez artystycznych promujących walory historyczne, turystyczne i gospodarcze Gminy.

  1. W zakresie integracji z Unią Europejską:

    1. prowadzenie aktywnych działań w celu pozyskania i uruchamiania środków dostępnych w ramach funduszy pomocowych z Unii Europejskiej i innych źródeł;

    2. inicjowanie rozwiązań uchwałodawczych stwarzających zachęty dla przedsiębiorców do inwestowania w Gminie.

  1. W zakresie gospodarki komunalnej:

    1. prowadzenie spraw dotyczących utrzymania czystości w gminie, utrzymanie cmentarzy komunalnych, w tym przygotowanie projektów uchwał w sprawie ustalenia opłat za usługi cmentarne;

    2. planowanie rozwoju usług komunalnych;

    3. sprawowanie nadzoru nad funkcjonowaniem targowiska;

    4. przygotowanie projektów uchwał Rady dotyczących zatwierdzenia taryf za zbiorcze zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków;

  1. W zakresie zamówień publicznych, ochrony informacji niejawnych i obrony cywilnej:

    1. przeprowadzanie przetargów na wszystkie inwestycje i remonty realizowane przez Wójta oraz jednostki organizacyjne Gminy;

    2. zapewnienie ochrony informacji niejawnych;

    3. kontrola analizy informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji;

    4. okresowe kontrole materiałów i obiegów dokumentów;

    5. opracowanie planu obrony Urzędu oraz nadzorowanie jego realizacji;

    6. szkolenie pracowników Urzędu w zakresie ochrony informacji niejawnych;

    7. prowadzenie kancelarii tajnej w Urzędzie;

    8. prowadzenie aktualizacji stanu osobowego planowanego dla wykonania świadczeń osobistych na wypadek mobilizacji i wojny;

    9. prowadzenie szkoleń z zakresu akcji kurierskiej;

    10. prowadzenie spraw z zakresu reagowania kryzysowego i obrony cywilnej;

    11. prowadzenie zadań i organizacja systemu powszechnego ostrzegania ludności o zagrożeniach;

    12. nakładanie na mieszkańców gminy i zakłady pracy obowiązku wykonywania świadczeń osobistych i rzeczowych na wypadek „W” oraz stwierdzenie klęsk żywiołowych.

  1. W zakresie gospodarki nieruchomościami:

    1. gospodarowanie i zarządzanie gminnymi gruntami zabudowanymi i przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, w tym ich sprzedaż, użytkowanie wieczyste, dzierżawę, najem, w tym:

      1. ustalanie ich wartości, cen i opłat za korzystanie z nich;

      2. organizowanie przetargów na nieruchomości;

      3. komunalizacja gruntów;

      4. prowadzenie ewidencji gruntów i nieruchomości;

      5. podział nieruchomości.

    2. przekształcenie prawa użytkowania nieruchomości w prawo własności;

    3. nadzorowanie numeracji porządkowej budynków;

    4. ustalanie wysokości opłat rocznych za użytkowanie wieczyste;

    5. wnioskowanie o dokonanie zmian w księgach wieczystych;

    6. sprawowanie nadzoru organu administrującego zasobami mieszkaniowymi w zakresie:

      1. polityki remontowej, realizacji remontów, stanu technicznego i eksploatacji budynków;

      2. okresowej oceny utrzymania zasobów mieszkaniowych we właściwym stanie technicznym i sanitarno - porządkowym oraz zachowania warunków bezpieczeństwa pożarowego;

    7. prowadzenie spraw w zakresie gospodarowania mieszkaniowymi zasobami gminy w zakresie:

      1. weryfikacja wstępnych wniosków o najem lokali mieszkalnych i socjalnych;

      2. przygotowania dokumentacji dla komisji mieszkaniowej;

      3. ogłoszenie i realizacja list osób uprawnionych do najmu lokali mieszkalnych i socjalnych;

    8. prowadzeniu spraw w zakresie gospodarowania lokalami użytkowymi.

  1. W zakresie rolnictwa, ochrony środowiska:

    1. przygotowanie i nadzorowanie spisów rolnych;

    2. realizacja zadań z zakresu ochrony gruntów rolnych i leśnych;

    3. uczestniczenie w pracach zespołów dla szacowania szkód;

    4. wydawanie opinii w sprawach rekultywacji gruntów rolnych i leśnych, wnioskowanie o zgodę na przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na inne cele;

    5. prowadzenie czynności związanych z wydawaniem zaświadczeń uprawniających do otrzymania bonów paliwowych;

    6. prowadzenie spraw z zakresu hodowli zwierząt;

    7. prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie przyrody, ochronie środowiska i odpadach oraz przepisów wykonawczych do nich;

    8. prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie roślin uprawnych;

    9. prowadzenie spraw wynikających z ustawy o zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt;

    10. organizowanie i prowadzenie edukacji z zakresu rolnictwa, leśnictwa i ochrony środowiska;

    11. prowadzenie spraw wynikających z zakresu prawa łowieckiego;

    12. prowadzenie organizacji i obsługi akcji „Sprzątanie Świata”.

  1. W zakresie edukacji publicznej, kultury, kultury fizycznej:

    1. prowadzenie i utrzymywanie gimnazjum, szkół podstawowych oraz zapewnienie tym placówkom warunków niezbędnych do pełnej realizacji programu nauczania i wychowania;

    2. realizacja praw dziecka 6 letniego do rocznego przygotowania przedszkolnego;

    3. przygotowywanie konkursów mających na celu powołanie dyrektorów szkół;

    4. opiniowanie w sprawach powołania wicedyrektorów;

    5. wydawanie opinii w sprawach uchwał rad pedagogicznych których wykonanie zostało wstrzymane przez dyrektora;

    6. likwidowanie szkół w porozumieniu z Kuratorium;

    7. zatwierdzanie rocznych arkuszy organizacyjnych;

    8. występowanie z urzędu w obronie nauczycieli;

    9. prowadzenie rejestru komunalnych instytucji kultury;

    10. opracowanie i przedkładanie zarządzeń w celu zabezpieczenia zabytku w nagłych przypadkach i niezwłocznie;

    11. prowadzenie ewidencji dóbr kultury nie wpisanych do rejestru zabytków, a znajdujących się na terenie gminy;

    12. współdziałanie ze stowarzyszeniami kultury fizycznej oraz udzielanie im pomocy w realizacji zadań objętych porozumieniem o współpracy;

    13. opracowanie planów i budowanie urządzeń kultury fizycznej;

    14. prowadzenie ewidencji pól biwakowych oraz innych (poza hotelami) obiektów znajdujących się na terenie gminy.

    15. prowadzenie spraw p.poż. i OSP.

  1. W zakresie obsługi prawnej:

    1. kompleksowa obsługa pracy Rady, Wójta, Urzędu i gminnych jednostek organizacyjnych, w tym:

      1. opracowanie pod względem prawnym i redakcyjnym projektów uchwał Rady i zarządzeń Wójta;

      2. opracowanie pod względem formalno - prawnym umów;

      3. sporządzanie opinii prawnych;

    2. przygotowywaniu i prowadzeniu spraw sądowych oraz zastępstwo w tych sprawach, w ramach udzielonego pełnomocnictwa;

    3. udzielanie porad prawnych i pomocy w interpretacji przepisów prawnych.

§ 14

Do zadań Referatu Budżetu i Finansów należy w szczególności:

    1. W zakresie planowania:

        1. zbieranie niezbędnych danych koniecznych do opracowania projektu budżetu Gminy;

        2. przygotowywanie materiałów zgodnie z procedurą uchwalania budżetu i przedkładanie ich Wójtowi, Radzie i RIO;

        3. przygotowanie materiałów z realizacji budżetu;

        4. przygotowanie projektów uchwał Rady oraz stosownych zarządzeń w sprawie zmian do budżetu i zmian w budżecie Gminy;

        5. pozyskiwanie środków pozabudżetowych ;

        6. prowadzenie analiz finansowych i ekonomicznych oraz przygotowywanie informacji okresowych z realizacji budżetu.

    1. W zakresie rozliczania należności podatkowych i opłat:

        1. prowadzenie spraw związanych z wymierzaniem i poborem podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego i leśnego oraz innych podatków i opłat pozostających w zakresie właściwości gminy;

        2. prowadzenie ewidencji podatkowej nieruchomości w systemie informatycznym;

        3. gromadzenie, przechowywanie , kontrolowanie i badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym oraz rzeczywistym deklaracji i informacji podatkowych składanych organowi podatkowemu;

        4. prowadzenie księgowości podatkowej dotyczącej naliczania podatków i opłat;

        5. podejmowanie czynności zmierzających do windykacji i egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego;

        6. prowadzeniu ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych;

        7. przygotowywanie projektów aktów prawnych dotyczących podatków i opłat lokalnych;

        8. prowadzenie sprawozdawczości w zakresie podatków.

    1. W zakresie obsługi finansowo - księgowej:

        1. prowadzenie obsługi księgowej i kasowej budżetu Gminy, jednostek organizacyjnych, środków specjalnych;

        2. prowadzenie ewidencji i inwentaryzacji składników mienia komunalnego gminy oraz zmian tych udziałów;

        3. prowadzenie inwentaryzacji środków trwałych materiałów nietrwałych i wyposażenia w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych gminy oraz w sołectwach;

        4. prowadzenie spraw płacowych pracowników Urzędu, jednostek organizacyjnych gminy;

        5. sporządzanie list wynagrodzeń;

        6. obliczanie, pobieranie i rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych, prowadzenie ewidencji i rozliczeń składek z US, ZUS-em, PZU, PUP;

        7. ustalenie uprawnień i naliczanie zasiłków chorobowych macierzyńskich, opiekuńczych, rodzinnych i wychowawczych;

        8. sporządzanie listy wypłat diet dla radnych;

        9. przygotowanie niezbędnej dokumentacji dla ustalenia świadczeń rentowych i emerytalnych;

        10. wypełnieniu dokumentów w celu ustalenia kapitału początkowego zatrudnionych oraz byłych pracowników Urzędu;

        11. prowadzeniu spraw związanych z zaciąganiem długoterminowych kredytów, emisją obligacji komunalnych i innych wieloletnich zobowiązań gminy;

        12. sporządzenie planów finansowych związanych z prowadzeniem przez gminę zadań zleconych i powierzonych;

        13. prowadzenie ksiąg rachunkowych;

        14. przygotowanie sprawozdań finansowych;

        15. naliczanie, rozliczanie i odprowadzanie VAT-u.

§ 15

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należą zadania wynikające z kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, prawa o aktach stanu cywilnego oraz zadania wynikające z innych aktów prawnych związanych ze sprawami osobowymi, a w szczególności:

1. rejestracja stanu cywilnego;

2. prowadzenie ksiąg stanu cywilnego;

3. przyjmowanie zgłoszeń i oświadczeń woli mających wpływ na stan cywilny osób;

    1. wydawanie decyzji wynikających z przepisów prawa o aktach stanu cywilnego;

    2. załatwianie spraw konsularnych;

    3. prowadzenie spraw dotyczących ewidencji ludności;

    4. prowadzeniu spraw dotyczących rejestracji poborowych, udział w pracy komisji poborowej;

    5. wydawanie decyzji o konieczności sprawowania przez żołnierzy oraz osoby spełniające obowiązek służby wojskowej bezpośredniej opieki nad członkami rodziny i przyznawaniu zasiłków miesięcznych członków rodzin;

    6. wydawanie dowodów osobistych;

    7. prowadzenie na bieżąco spisów wyborców i rejestru wyborców;

    8. wydawanie zezwoleń lub decyzji na prowadzenie zbiórek publicznych na terenie gminy;

    9. przyjmowanie zawiadomień o odbyciu zgromadzenia lub wydania decyzji o zakazie jego odbycia.

    10. przedkładanie Wójtowi Gminy projektów decyzji w sprawie organizacji imprez masowych o charakterze kulturalnym lub rozrywkowym.

ROZDZIAŁ VI

Zasady podpisywania pism i dokumentów

§ 16

  1. Do podpisu Wójta zastrzega się w szczególności pisma i dokumenty:

    1. kierowane do naczelnych i centralnych organów administracji i władzy państwowej oraz terenowych organów administracji rządowej;

    2. kierowane do organów jednostek samorządu terytorialnego;

    3. kierowane do posłów i senatorów RP;

    4. kierowane do przedstawicieli placówek dyplomatycznych;

    5. kierowanie do przedstawicieli hierarchii kościelnej i związków wyznaniowych;

    6. kierowane do cudzoziemców;

  1. Wójt podpisuje osobiście:

    1. zarządzenia i dyspozycje w stosunku do jednostek organizacyjnych gminy i pracowników Urzędu;

    2. decyzje administracyjne w sprawach, które zastrzegł sobie do osobistej aprobaty i podpisu;

    3. umowy o pracę;

    4. decyzje i dokumenty w sprawach osobowych pracowników;

    5. odpowiedzi na skargi i wnioski.

  1. W przypadku nieobecności Wójta, pisma o których mowa w ust. 2 podpisuje w jego imieniu Sekretarz Gminy.

  1. Prawo podpisywania decyzji administracyjnych mają również upoważnieni pracownicy Urzędu.

  1. Przedłożone Wójtowi do podpisu pisma i dokumenty parafowane są przez pracownika przygotowującego pismo.

ROZDZIAŁ VII

Organizacja działalności kontrolnej

§ 17

Kontrola obejmuje czynności polegające na sprawdzeniu kierunków działania, doboru środków i metod oraz wykonywania zadań przez referaty i samodzielne stanowiska pracy Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

§ 18

System kontroli obejmuje kontrole wewnętrzne i kontrole zewnętrzne.

§ 19

  1. Kontrole wewnętrzne prowadzone są w komórkach organizacyjnych Urzędu.

  1. Kontrole wewnętrzne sprawuje Wójt, Sekretarz Gminy i Skarbnik w zakresie zgodnym z podziałami zadań i kompetencji, a także Kierownicy Referatów w stosunku do pracowników podporządkowanych.

§ 20

  1. Kontrole zewnętrzne prowadzone są w jednostkach organizacyjnych Gminy.

  1. Kontrole zewnętrzne prowadzą pracownicy Urzędu, albo powołane zespoły na podstawie upoważnienia wydanego przez Wójta.

§ 21

Przeprowadzone kontrole mogą być:

  1. Kompleksowe - obejmujące całość lub obszerną część działalności kontrolowanego;

  1. Problemowe - obejmujące wybrane zagadnienia lub zagadnienie z zakresu działalności kontrolowanego, stanowiące niewielki fragment jego działalności;

  1. Wstępne - obejmujący kontrole zamierzeń i czynności przed ich dokonaniem oraz stopnie przygotowania;

  1. Bieżące - obejmujące czynności w toku;

  1. Sprawdzające - mające na celu ustalenie, czy wyniki poprzednich kontroli zostały uwzględnione przez kontrolowanego.

§ 22

  1. Z przeprowadzonej kontroli kompleksowej sporządza się w terminie 7 dni od daty jej zakończenia protokół pokontrolny.

  1. Protokół pokontrolny powinien zawierać:

    1. określenie kontrolowanej jednostki lub stanowiska;

    2. imię i nazwisko kontrolowanego;

    3. daty rozpoczęcia i daty zakończenia kontroli;

    4. określenie przedmiotowego zakresu kontroli;

    5. przebieg i wyniki czynności kontrolnych, a w szczególności wnioski kontroli stwierdzające nieprawidłowości oraz ich przyczyny i skutki;

    6. datę i miejsce podpisania protokołu;

    7. podpisy Kierownika jednostki kontrolowanej lub osoby kontrolowanej;

    8. wnioski oraz propozycje co do sposobu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.

§ 23

  1. Z kontroli innych niż kompleksowe sporządza się notatkę służbową zawierającą odpowiednie elementy przewidziane dla protokołu pokontrolnego o którym mowa w § 22 Regulaminu.

  1. Wójt może polecić sporządzenie protokołu pokontrolnego także z innych kontroli niż kompleksowe.

ROZDZIAŁ VIII

Organizacja przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków

§ 24

  1. W sprawach skarg i wniosków interesanci przyjmowani są przez:

    1. Wójta Gminy, w poniedziałki w godz. 14.00 - 17.00

    2. Sekretarza Gminy, w poniedziałki w godz. 8.00 - 14.00

    3. Przewodniczącego Rady Gminy, w pierwszy i trzeci wtorek miesiąca w godz. 15.15 - 16.15.

2. Wszelkie skargi i wnioski wpływające do Urzędu, są ewidencjonowane w centralnym rejestrze skarg i wniosków prowadzonych w Referacie Organizacyjno - Społecznym.

  1. W ramach jednostek organizacyjnych gminy prowadzone są rejestry skarg i wniosków załatwianych przez daną jednostkę.

§ 25

  1. Skargi i wnioski powinny być załatwiane bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wniesienia skargi lub wniosku.

  1. Posłowie i senatorowie RP oraz radni, którzy wnieśli skargi lub wnioski powinni być powiadomieni o sposobie załatwienia skargi lub wniosku, a gdy ich załatwienie wymaga zebrania dowodów, informacji lub wyjaśnienia - najpóźniej w ciągu 14 dni od chwili ich uzyskania.

ROZDZIAŁ IX

Postanowienia końcowe

§ 26

Interpretacja postanowień niniejszego regulaminu oraz udzielenie wyjaśnień z tym związanych stanowią kompetencję Wójta.

§ 27

Zmiany Regulaminu mogą być wprowadzone w trybie przewidzianym do jego uchwalenia.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Janusz Wójtowicz 04-11-2003 12:11
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 04-11-2003
Ostatnia aktualizacja: - 04-11-2003 12:11