System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
eBoi
Jak załatwić sprawę?
eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.
Zarządzenie nr 67
Zarządzenie Nr 67/03
Wójta Gminy Przelewice
z dnia 28 października 2003
w sprawie regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Przelewicach.
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806 z 2003r. Nr 80, poz. 717) zarządza się co następuje:
§ 1 Ustala się regulamin organizacyjny Urzędu Gminy w Przelewicach stanowiący załącznik do zarządzenia, zwany dalej „regulaminem”.
§ 2 Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.
§ 3 Traci moc Uchwała Nr XVI/110/96 Rady Gminy w Przelewicach z dnia 20 sierpnia 1996r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Przelewicach.
§ 4 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 listopada 2003r.
Wójt Gminy Przelewice
Henryk Milewski
ROZDZIAŁ I
Postanowienia ogólne
§ 1
1 Urząd Gminy w Przelewicach, zwany dalej „Urzędem” realizuje następujące zadania i kompetencje Wójta Gminy w Przelewicach:
własne - wynikające z ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym i innych ustaw;
zlecone - z zakresu administracji rządowej;
przyjęte - w drodze porozumień administracyjnych.
Urząd jest pracodawcą w rozumieniu przepisów prawa pracy.
Siedzibą Urzędu jest miejscowość Przelewice.
§ 2
Regulamin organizacyjny, zwany dalej „Regulaminem” określa organizację i zasady funkcjonowania urzędu gminy.
§ 3
Urząd jest jednostką budżetową gminy.
ROZDZIAŁ II
Kierownictwo Urzędu
A. Wójt Gminy
§ 4
Kierownikiem urzędu i pracodawcą pracowników Urzędu Gminy jest Wójt.
Wójt kieruje pracą Urzędu przy pomocy Sekretarza Gminy i Skarbnika Gminy.
W razie niemożności pełnienia obowiązków służbowych przez Wójta - zastępstwo obejmuje Sekretarz Gminy i Skarbnik Gminy.
Wójt w formie pisemnej może upoważnić pracowników Urzędu oraz Kierowników gminnych jednostek organizacyjnych do załatwiania w ustalonym zakresie określonych spraw w jego imieniu, a w szczególności do wydawania decyzji administracyjnych.
§ 5
Do zadań Wójta należą wszelkie czynności związane z kierowaniem Urzędem, a nie zastrzeżone do kompetencji innych organów.
Do zakresu zadań i kompetencji należy w szczególności:
kierowanie bieżącymi sprawami Gminy i reprezentowanie jej na zewnątrz;
kierowanie Urzędem;
wykonywanie uprawnień pracodawcy w stosunku do pracowników Urzędu przez dyrektorów/kierowników jednostek organizacyjnych Gminy;
wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
ogłaszanie budżetu gminy i sprawozdań z jego wykonania;
przedkładanie Radzie Gminy projektów uchwał;
przedkładanie Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał podejmowanych przez Radę;
podejmowanie czynności w sprawach nie cierpiących zwłoki związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego;
składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem;
sprawowanie funkcji terenowego organu obrony cywilnej;
nadzór nad ochroną informacji niejawnych wytwarzanych, przetwarzanych, przechowywanych w Urzędzie;
wykonywanie uchwał Rady;
wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Wójta w przepisach szczególnych.
Wójt może upoważnić Sekretarza Gminy, Skarbnika Gminy do realizacji niektórych swoich zadań i kompetencji.
B. Sekretarz Gminy
§ 6
Do zadań Sekretarza Gminy należy w szczególności:
kierowanie Referatem Organizacyjno - Społecznym;
zapewnienie warunków do sprawnego funkcjonowania Urzędu;
zapewnienie sprawnego toku postępowania administracyjnego;
nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej;
nadzorowanie sprawnego przyjmowania i załatwianie skarg oraz krytyki prasowej;
zapewnienie skutecznego sposobu publikacji aktów prawa miejscowego, obwieszczeń oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym na terenie Gminy;
inicjowanie i tworzenie warunków do podnoszenia kwalifikacji pracowników samorządowych oraz zatwierdzanie wniosków dotyczących skierowań na szkolenia;
racjonalne wykorzystywanie funduszy płac w powiązaniu z etatami w Urzędzie;
koordynowanie terminowego przygotowania aktów wykonawczych do uchwał Rady Gminy;
sporządzanie testamentów;
inne zadania powierzone przez Wójta w zakresie przez niego ustalonych.
C. Skarbnik Gminy
§ 7
Do zadań Skarbnika Gminy należy w szczególności:
kierowanie Referatem Budżetu i Finansów;
udział w opracowywaniu projektu budżetu gminy;
wykonywanie budżetu oraz organizowanie gospodarki finansowej gminy;
opracowywanie decyzji wywołującej skutki finansowe dla budżetu;
kontrasygnowanie czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych;
opracowywanie okresowych analiz i zgłaszanie swoich propozycji Wójtowi;
kontrola gospodarki finansowej jednostek i zakładów budżetowych;
prowadzenie księgowości i ewidencji majątku Gminy.
ROZDZIAŁ III
Organizacja Urzędu
§ 8
Funkcjonowanie Urzędu opiera się na zasadzie jednoosobowego kierownictwa, służbowego podporządkowania podziału czynności służbowych i indywidualnej odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań.
Obok struktur funkcjonujących w myśl zasad opisanych w ust. 1 w urzędzie mogą funkcjonować komisje, zespoły oraz pełnomocnicy w ramach zatwierdzonego budżetu.
§ 9
Komórkami organizacyjnymi Urzędu są referaty i samodzielne stanowiska pracy.
W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne oznaczone odpowiednimi symbolami:
Referat Organizacyjno - Społeczny - OS
Referat Budżetu i Finansów - BF
Urząd Stanu Cywilnego - USC
§ 10
Kierownicy Referatów opracowują schemat organizacyjny Referatu obejmujący określenie poszczególnych stanowisk pracy i podział zastępstw między pracownikami Referatu.
Kierownicy Referatu ustalają szczegółowe zakresy czynności, odpowiedzialności i uprawnień dla poszczególnych pracowników Referatu.
§ 11
Do rozpatrywania problemów związanych z funkcjonowaniem Gminy oraz realizację zadań o szczególnym znaczeniu Wójt może ustanowić pełnomocników w trybie zarządzenia wewnętrznego Wójta, określając jednocześnie zakres kompetencji pełnomocnictw, przedmiot oraz zasady działania i funkcjonowania.
Do zadań, o których mowa w ust. 1 Wójt może ponadto powołać w drodze zarządzenia wewnętrznego komisję, zespoły zadaniowe, ustalając ich skład osobowy, przedmiot oraz zasady działania i finansowania.
ROZDZIAŁ IV
Zadania i kompetencje Kierowników Referatów
§ 12
Do zadań wspólnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy należy w szczególności:
prawidłowe i terminowe wykonywanie zadań wynikających z przepisów prawa oraz niniejszego regulaminu;
przygotowywanie materiałów oraz podejmowanie niezbędnych czynności na potrzeby organów gminy;
przygotowywanie i sporządzanie projektów uchwał Rady oraz zarządzeń Wójta i ich realizacja;
przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i informacji wynikających z przepisów prawa oraz na polecenie Wójta;
opracowywanie wniosków do projektu budżetu, projektów finansowych dla określonych zadań, wieloletnich planów inwestycyjnych i innych programów rozwoju gminy;
przygotowywanie i prowadzenie, zgodnie z obowiązującymi przepisami, postępowania w sprawach zamówień publicznych związanych z zakupami, usługami inwestycyjnymi i remontami w zakresie wykonywanych zadań;
sporządzenie projektów odpowiedzi na interpelacje, wnioski i zapytania Radnych oraz wniosków Komisji;
współdziałanie z organami kontroli;
uczestnictwo w sesjach Rady, posiedzeniach Komisji i innych naradach zgodnie z dyspozycjami Wójta;
usprawnienie organizacji i form pracy;
dbałość o kompetentną, terminową i rzetelną obsługę interesantów;
stosowanie obowiązującego jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz trybu postępowania wynikającego z instrukcji kancelaryjnej;
wykonywanie kontroli wewnętrznej zgodnie ze swoimi uprawnieniami;
przestrzeganie zasad obowiązujących w Urzędzie ochrony tajemnicy służbowej, skarbowej i innych;
realizacja zadań obronnych w zakresie ustalonych odrębnymi przepisami;
przygotowanie i realizacja programów związanych z integracją europejską;
udział w przygotowaniu i redagowaniu ze swojego zakresu działania strony internetowej i przekazywaniu danych na stanowisko pracy d/s przetargów i informacji publicznej.
ROZDZIAŁ V
Zadania szczegółowe Referatów
§ 13
Do zadań Referatu Organizacyjno - Społecznego należy w szczególności:
W zakresie spraw organizacyjno - administracyjnych:
wykonywanie zadań związanych z wyborami Prezydenta RP, do Sejmu, Senatu, samorządów i innych oraz z przeprowadzaniem referendum lub konsultacji społecznych;
sprawowanie nadzoru nad przechowywaniem pieczęci urzędowych oraz prowadzenie archiwum zakładowego, biblioteki zakładowej;
prowadzenie rejestru i zbioru zarządzeń Wójta;
gromadzenie protokołów kontroli Urzędu i jednostek organizacyjnych dokonywanych przez kontrolę zewnętrzną;
umożliwianie zainteresowanym wglądu do zarządzeń Wójta;
zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym;
czuwanie nad realizacją wniosków z zebrań wiejskich i narad z sołtysami;
planowanie i bieżąca analiza wydatków związanych z utrzymaniem Urzędu.
W zakresie spraw kancelaryjno - technicznych:
wykonywanie zadań związanych z funkcją Wójta jako organem wykonawczym gminy, a głównie:
nadzorowanie terminowego przygotowania dokumentów będących przedmiotami obrad Rady;
przekazywanie uchwał Rady do realizacji;
przesyłanie uchwał Rady Organowi nadzorującemu;
prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków;
prowadzenie ewidencji korespondencji specjalnego znaczenia (faktury, wezwania do zapłaty);
przyjmowanie, wysyłanie i rozliczanie korespondencji;
prowadzenie ewidencji wyjść służbowych i prywatnych.
W zakresie kadr i szkolenia:
prowadzenie akt osobowych pracowników Urzędu i dyrektorów/Kierowników jednostek organizacyjnych;
organizowanie szkoleń i instruktaży dla pracowników Urzędu z zakresu bhp, przeciw pożarowe;
prowadzenie ewidencji badań lekarskich;
prowadzenie spraw emerytalno - rentowych pracowników;
opracowywanie analiz i sprawozdań dotyczących szkoleń i spraw kadrowych;
prowadzenie ewidencji wojskowej pracowników;
nadzór nad aktualizacją zakresów czynności i pełnomocnictw dla pracowników Urzędu oraz pełnomocnictw dla dyrektorów/Kierowników jednostek organizacyjnych;
prowadzenie spraw socjalno - bytowych pracowników (ZFŚSoc.).
W zakresie działalności gospodarczej:
prowadzenie spraw dotyczących ewidencjonowania działalności gospodarczej;
wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz prowadzenia kontroli działalności handlowej i gastronomicznej zgodnie z ustaleniami zawartymi w gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
W zakresie spraw gospodarczych:
planowanie remontów, bieżących napraw i konserwacji budynku;
gospodarowanie środkami rzeczowymi drukami, formularzami, pieczęciami;
dokonywanie zakupów inwentarza ruchomego, materiałów i pomocy biurowych.
W zakresie inwestycji, budownictwa, drogownictwa, zagospodarowania przestrzennego:
opracowywanie wieloletnich planów inwestycyjnych, w tym infrastruktury technicznej i remontów, jak również planów rocznych;
przygotowanie i prowadzenie całego procesu dotyczącego inwestycji;
rozliczanie dotacji celowych przeznaczonych na zadania programowe, przy udziale Referatu Budżetu i Finansów;
sporządzenie wniosków do fundacji, funduszy i innych instytucji o środki finansowe i ich rozliczenie z zakresu swojego działania;
wydawanie opinii w sprawie przebiegu dróg powiatowych;
przygotowywanie projektów uchwał Rady w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych;
opracowywanie projektów planów finansowania budowy, utrzymania i odnowy dróg oraz obiektów mostowych;
prowadzenie ewidencji dróg gminnych, wewnętrznych oraz elementów mostowych usytuowanych na tych drogach;
prowadzenie spraw związanych z budową, modernizacją, utrzymaniem, remontowaniem i zarządzaniem siecią dróg gminnych;
zawieranie umów z Zakładem Energetycznym na dostawę energii do celów oświetlenia ulicznego i innych obiektów;
prowadzenie ewidencji opłat za konserwację i dostarczanie energii oraz występowanie do Urzędu Wojewódzkiego o refundację kosztów oświetlenia ulicznego dróg nie będących w zarządzie Gminy;
opracowywanie projektów uchwał i przeprowadzanie procedur związanych z opracowaniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy, miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz zmian do studium i planu;
wydawanie wypisów i wyrysów z planu miejscowego;
prowadzenie spraw związanych z odszkodowaniem lub pobraniem opłaty z tytułu zmiany wartości nieruchomości na skutek uchwalenia planu miejscowego;
wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu;
prowadzeniu spraw dotyczących poboru opłaty targowej.
W zakresie promocji gminy:
gromadzenie informacji o Gminie i przygotowywanie materiałów promujących Gminę i zakłady pracy;
utrzymanie bieżących kontaktów z przedstawicielami środków masowego przekazu i udzielanie informacji zgodnie z upoważnieniem Wójta;
organizowanie lub współorganizowanie wszelkiego rodzaju konkursów, wystaw, odczytów oraz imprez artystycznych promujących walory historyczne, turystyczne i gospodarcze Gminy.
W zakresie integracji z Unią Europejską:
prowadzenie aktywnych działań w celu pozyskania i uruchamiania środków dostępnych w ramach funduszy pomocowych z Unii Europejskiej i innych źródeł;
inicjowanie rozwiązań uchwałodawczych stwarzających zachęty dla przedsiębiorców do inwestowania w Gminie.
W zakresie gospodarki komunalnej:
prowadzenie spraw dotyczących utrzymania czystości w gminie, utrzymanie cmentarzy komunalnych, w tym przygotowanie projektów uchwał w sprawie ustalenia opłat za usługi cmentarne;
planowanie rozwoju usług komunalnych;
sprawowanie nadzoru nad funkcjonowaniem targowiska;
przygotowanie projektów uchwał Rady dotyczących zatwierdzenia taryf za zbiorcze zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków;
W zakresie zamówień publicznych, ochrony informacji niejawnych i obrony cywilnej:
przeprowadzanie przetargów na wszystkie inwestycje i remonty realizowane przez Wójta oraz jednostki organizacyjne Gminy;
zapewnienie ochrony informacji niejawnych;
kontrola analizy informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji;
okresowe kontrole materiałów i obiegów dokumentów;
opracowanie planu obrony Urzędu oraz nadzorowanie jego realizacji;
szkolenie pracowników Urzędu w zakresie ochrony informacji niejawnych;
prowadzenie kancelarii tajnej w Urzędzie;
prowadzenie aktualizacji stanu osobowego planowanego dla wykonania świadczeń osobistych na wypadek mobilizacji i wojny;
prowadzenie szkoleń z zakresu akcji kurierskiej;
prowadzenie spraw z zakresu reagowania kryzysowego i obrony cywilnej;
prowadzenie zadań i organizacja systemu powszechnego ostrzegania ludności o zagrożeniach;
nakładanie na mieszkańców gminy i zakłady pracy obowiązku wykonywania świadczeń osobistych i rzeczowych na wypadek „W” oraz stwierdzenie klęsk żywiołowych.
W zakresie gospodarki nieruchomościami:
gospodarowanie i zarządzanie gminnymi gruntami zabudowanymi i przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, w tym ich sprzedaż, użytkowanie wieczyste, dzierżawę, najem, w tym:
ustalanie ich wartości, cen i opłat za korzystanie z nich;
organizowanie przetargów na nieruchomości;
komunalizacja gruntów;
prowadzenie ewidencji gruntów i nieruchomości;
podział nieruchomości.
przekształcenie prawa użytkowania nieruchomości w prawo własności;
nadzorowanie numeracji porządkowej budynków;
ustalanie wysokości opłat rocznych za użytkowanie wieczyste;
wnioskowanie o dokonanie zmian w księgach wieczystych;
sprawowanie nadzoru organu administrującego zasobami mieszkaniowymi w zakresie:
polityki remontowej, realizacji remontów, stanu technicznego i eksploatacji budynków;
okresowej oceny utrzymania zasobów mieszkaniowych we właściwym stanie technicznym i sanitarno - porządkowym oraz zachowania warunków bezpieczeństwa pożarowego;
prowadzenie spraw w zakresie gospodarowania mieszkaniowymi zasobami gminy w zakresie:
weryfikacja wstępnych wniosków o najem lokali mieszkalnych i socjalnych;
przygotowania dokumentacji dla komisji mieszkaniowej;
ogłoszenie i realizacja list osób uprawnionych do najmu lokali mieszkalnych i socjalnych;
prowadzeniu spraw w zakresie gospodarowania lokalami użytkowymi.
W zakresie rolnictwa, ochrony środowiska:
przygotowanie i nadzorowanie spisów rolnych;
realizacja zadań z zakresu ochrony gruntów rolnych i leśnych;
uczestniczenie w pracach zespołów dla szacowania szkód;
wydawanie opinii w sprawach rekultywacji gruntów rolnych i leśnych, wnioskowanie o zgodę na przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na inne cele;
prowadzenie czynności związanych z wydawaniem zaświadczeń uprawniających do otrzymania bonów paliwowych;
prowadzenie spraw z zakresu hodowli zwierząt;
prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie przyrody, ochronie środowiska i odpadach oraz przepisów wykonawczych do nich;
prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie roślin uprawnych;
prowadzenie spraw wynikających z ustawy o zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt;
organizowanie i prowadzenie edukacji z zakresu rolnictwa, leśnictwa i ochrony środowiska;
prowadzenie spraw wynikających z zakresu prawa łowieckiego;
prowadzenie organizacji i obsługi akcji „Sprzątanie Świata”.
W zakresie edukacji publicznej, kultury, kultury fizycznej:
prowadzenie i utrzymywanie gimnazjum, szkół podstawowych oraz zapewnienie tym placówkom warunków niezbędnych do pełnej realizacji programu nauczania i wychowania;
realizacja praw dziecka 6 letniego do rocznego przygotowania przedszkolnego;
przygotowywanie konkursów mających na celu powołanie dyrektorów szkół;
opiniowanie w sprawach powołania wicedyrektorów;
wydawanie opinii w sprawach uchwał rad pedagogicznych których wykonanie zostało wstrzymane przez dyrektora;
likwidowanie szkół w porozumieniu z Kuratorium;
zatwierdzanie rocznych arkuszy organizacyjnych;
występowanie z urzędu w obronie nauczycieli;
prowadzenie rejestru komunalnych instytucji kultury;
opracowanie i przedkładanie zarządzeń w celu zabezpieczenia zabytku w nagłych przypadkach i niezwłocznie;
prowadzenie ewidencji dóbr kultury nie wpisanych do rejestru zabytków, a znajdujących się na terenie gminy;
współdziałanie ze stowarzyszeniami kultury fizycznej oraz udzielanie im pomocy w realizacji zadań objętych porozumieniem o współpracy;
opracowanie planów i budowanie urządzeń kultury fizycznej;
prowadzenie ewidencji pól biwakowych oraz innych (poza hotelami) obiektów znajdujących się na terenie gminy.
prowadzenie spraw p.poż. i OSP.
W zakresie obsługi prawnej:
kompleksowa obsługa pracy Rady, Wójta, Urzędu i gminnych jednostek organizacyjnych, w tym:
opracowanie pod względem prawnym i redakcyjnym projektów uchwał Rady i zarządzeń Wójta;
opracowanie pod względem formalno - prawnym umów;
sporządzanie opinii prawnych;
przygotowywaniu i prowadzeniu spraw sądowych oraz zastępstwo w tych sprawach, w ramach udzielonego pełnomocnictwa;
udzielanie porad prawnych i pomocy w interpretacji przepisów prawnych.
§ 14
Do zadań Referatu Budżetu i Finansów należy w szczególności:
W zakresie planowania:
zbieranie niezbędnych danych koniecznych do opracowania projektu budżetu Gminy;
przygotowywanie materiałów zgodnie z procedurą uchwalania budżetu i przedkładanie ich Wójtowi, Radzie i RIO;
przygotowanie materiałów z realizacji budżetu;
przygotowanie projektów uchwał Rady oraz stosownych zarządzeń w sprawie zmian do budżetu i zmian w budżecie Gminy;
pozyskiwanie środków pozabudżetowych ;
prowadzenie analiz finansowych i ekonomicznych oraz przygotowywanie informacji okresowych z realizacji budżetu.
W zakresie rozliczania należności podatkowych i opłat:
prowadzenie spraw związanych z wymierzaniem i poborem podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego i leśnego oraz innych podatków i opłat pozostających w zakresie właściwości gminy;
prowadzenie ewidencji podatkowej nieruchomości w systemie informatycznym;
gromadzenie, przechowywanie , kontrolowanie i badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym oraz rzeczywistym deklaracji i informacji podatkowych składanych organowi podatkowemu;
prowadzenie księgowości podatkowej dotyczącej naliczania podatków i opłat;
podejmowanie czynności zmierzających do windykacji i egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego;
prowadzeniu ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych;
przygotowywanie projektów aktów prawnych dotyczących podatków i opłat lokalnych;
prowadzenie sprawozdawczości w zakresie podatków.
W zakresie obsługi finansowo - księgowej:
prowadzenie obsługi księgowej i kasowej budżetu Gminy, jednostek organizacyjnych, środków specjalnych;
prowadzenie ewidencji i inwentaryzacji składników mienia komunalnego gminy oraz zmian tych udziałów;
prowadzenie inwentaryzacji środków trwałych materiałów nietrwałych i wyposażenia w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych gminy oraz w sołectwach;
prowadzenie spraw płacowych pracowników Urzędu, jednostek organizacyjnych gminy;
sporządzanie list wynagrodzeń;
obliczanie, pobieranie i rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych, prowadzenie ewidencji i rozliczeń składek z US, ZUS-em, PZU, PUP;
ustalenie uprawnień i naliczanie zasiłków chorobowych macierzyńskich, opiekuńczych, rodzinnych i wychowawczych;
sporządzanie listy wypłat diet dla radnych;
przygotowanie niezbędnej dokumentacji dla ustalenia świadczeń rentowych i emerytalnych;
wypełnieniu dokumentów w celu ustalenia kapitału początkowego zatrudnionych oraz byłych pracowników Urzędu;
prowadzeniu spraw związanych z zaciąganiem długoterminowych kredytów, emisją obligacji komunalnych i innych wieloletnich zobowiązań gminy;
sporządzenie planów finansowych związanych z prowadzeniem przez gminę zadań zleconych i powierzonych;
prowadzenie ksiąg rachunkowych;
przygotowanie sprawozdań finansowych;
naliczanie, rozliczanie i odprowadzanie VAT-u.
§ 15
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należą zadania wynikające z kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, prawa o aktach stanu cywilnego oraz zadania wynikające z innych aktów prawnych związanych ze sprawami osobowymi, a w szczególności:
1. rejestracja stanu cywilnego;
2. prowadzenie ksiąg stanu cywilnego;
3. przyjmowanie zgłoszeń i oświadczeń woli mających wpływ na stan cywilny osób;
wydawanie decyzji wynikających z przepisów prawa o aktach stanu cywilnego;
załatwianie spraw konsularnych;
prowadzenie spraw dotyczących ewidencji ludności;
prowadzeniu spraw dotyczących rejestracji poborowych, udział w pracy komisji poborowej;
wydawanie decyzji o konieczności sprawowania przez żołnierzy oraz osoby spełniające obowiązek służby wojskowej bezpośredniej opieki nad członkami rodziny i przyznawaniu zasiłków miesięcznych członków rodzin;
wydawanie dowodów osobistych;
prowadzenie na bieżąco spisów wyborców i rejestru wyborców;
wydawanie zezwoleń lub decyzji na prowadzenie zbiórek publicznych na terenie gminy;
przyjmowanie zawiadomień o odbyciu zgromadzenia lub wydania decyzji o zakazie jego odbycia.
przedkładanie Wójtowi Gminy projektów decyzji w sprawie organizacji imprez masowych o charakterze kulturalnym lub rozrywkowym.
ROZDZIAŁ VI
Zasady podpisywania pism i dokumentów
§ 16
Do podpisu Wójta zastrzega się w szczególności pisma i dokumenty:
kierowane do naczelnych i centralnych organów administracji i władzy państwowej oraz terenowych organów administracji rządowej;
kierowane do organów jednostek samorządu terytorialnego;
kierowane do posłów i senatorów RP;
kierowane do przedstawicieli placówek dyplomatycznych;
kierowanie do przedstawicieli hierarchii kościelnej i związków wyznaniowych;
kierowane do cudzoziemców;
Wójt podpisuje osobiście:
zarządzenia i dyspozycje w stosunku do jednostek organizacyjnych gminy i pracowników Urzędu;
decyzje administracyjne w sprawach, które zastrzegł sobie do osobistej aprobaty i podpisu;
umowy o pracę;
decyzje i dokumenty w sprawach osobowych pracowników;
odpowiedzi na skargi i wnioski.
W przypadku nieobecności Wójta, pisma o których mowa w ust. 2 podpisuje w jego imieniu Sekretarz Gminy.
Prawo podpisywania decyzji administracyjnych mają również upoważnieni pracownicy Urzędu.
Przedłożone Wójtowi do podpisu pisma i dokumenty parafowane są przez pracownika przygotowującego pismo.
ROZDZIAŁ VII
Organizacja działalności kontrolnej
§ 17
Kontrola obejmuje czynności polegające na sprawdzeniu kierunków działania, doboru środków i metod oraz wykonywania zadań przez referaty i samodzielne stanowiska pracy Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
§ 18
System kontroli obejmuje kontrole wewnętrzne i kontrole zewnętrzne.
§ 19
Kontrole wewnętrzne prowadzone są w komórkach organizacyjnych Urzędu.
Kontrole wewnętrzne sprawuje Wójt, Sekretarz Gminy i Skarbnik w zakresie zgodnym z podziałami zadań i kompetencji, a także Kierownicy Referatów w stosunku do pracowników podporządkowanych.
§ 20
Kontrole zewnętrzne prowadzone są w jednostkach organizacyjnych Gminy.
Kontrole zewnętrzne prowadzą pracownicy Urzędu, albo powołane zespoły na podstawie upoważnienia wydanego przez Wójta.
§ 21
Przeprowadzone kontrole mogą być:
Kompleksowe - obejmujące całość lub obszerną część działalności kontrolowanego;
Problemowe - obejmujące wybrane zagadnienia lub zagadnienie z zakresu działalności kontrolowanego, stanowiące niewielki fragment jego działalności;
Wstępne - obejmujący kontrole zamierzeń i czynności przed ich dokonaniem oraz stopnie przygotowania;
Bieżące - obejmujące czynności w toku;
Sprawdzające - mające na celu ustalenie, czy wyniki poprzednich kontroli zostały uwzględnione przez kontrolowanego.
§ 22
Z przeprowadzonej kontroli kompleksowej sporządza się w terminie 7 dni od daty jej zakończenia protokół pokontrolny.
Protokół pokontrolny powinien zawierać:
określenie kontrolowanej jednostki lub stanowiska;
imię i nazwisko kontrolowanego;
daty rozpoczęcia i daty zakończenia kontroli;
określenie przedmiotowego zakresu kontroli;
przebieg i wyniki czynności kontrolnych, a w szczególności wnioski kontroli stwierdzające nieprawidłowości oraz ich przyczyny i skutki;
datę i miejsce podpisania protokołu;
podpisy Kierownika jednostki kontrolowanej lub osoby kontrolowanej;
wnioski oraz propozycje co do sposobu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.
§ 23
Z kontroli innych niż kompleksowe sporządza się notatkę służbową zawierającą odpowiednie elementy przewidziane dla protokołu pokontrolnego o którym mowa w § 22 Regulaminu.
Wójt może polecić sporządzenie protokołu pokontrolnego także z innych kontroli niż kompleksowe.
ROZDZIAŁ VIII
Organizacja przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków
§ 24
W sprawach skarg i wniosków interesanci przyjmowani są przez:
Wójta Gminy, w poniedziałki w godz. 14.00 - 17.00
Sekretarza Gminy, w poniedziałki w godz. 8.00 - 14.00
Przewodniczącego Rady Gminy, w pierwszy i trzeci wtorek miesiąca w godz. 15.15 - 16.15.
2. Wszelkie skargi i wnioski wpływające do Urzędu, są ewidencjonowane w centralnym rejestrze skarg i wniosków prowadzonych w Referacie Organizacyjno - Społecznym.
W ramach jednostek organizacyjnych gminy prowadzone są rejestry skarg i wniosków załatwianych przez daną jednostkę.
§ 25
Skargi i wnioski powinny być załatwiane bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wniesienia skargi lub wniosku.
Posłowie i senatorowie RP oraz radni, którzy wnieśli skargi lub wnioski powinni być powiadomieni o sposobie załatwienia skargi lub wniosku, a gdy ich załatwienie wymaga zebrania dowodów, informacji lub wyjaśnienia - najpóźniej w ciągu 14 dni od chwili ich uzyskania.
ROZDZIAŁ IX
Postanowienia końcowe
§ 26
Interpretacja postanowień niniejszego regulaminu oraz udzielenie wyjaśnień z tym związanych stanowią kompetencję Wójta.
§ 27
Zmiany Regulaminu mogą być wprowadzone w trybie przewidzianym do jego uchwalenia.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Janusz Wójtowicz | 04-11-2003 12:11 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 04-11-2003 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 04-11-2003 12:11 |