System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
eBoi
Jak załatwić sprawę?
eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.
Obwieszczenie o obowiązku sporządzenia raportu oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na budowie "Zespołu Elektrowni Wiatrowych Przelewice"
Przelewice, dnia 28.07.2008 r.
OBWIESZCZENIE
Stosownie do art. 32 ust. 1 pkt. 1, art. 46 a ust. 1 i 7 pkt 4 oraz 53 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2001 r. Nr 62, poz. 627 z póź. zm.) oraz art. 61 § 4 Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (Dz.U. 2000 r. Nr 98 poz. 1071 z póź. zm.) zawiadamiam, że w ramach postępowania dot. Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wydałem następujące postanowienie o obowiązku sporządzenia Raportu oddziaływania na środowisko:
OS. 7624/4/D/08 Przelewice, dnia 28.07.2008 r.
POSTANOWIENIE
Zgodnie z art. 51 ust. 2, art. 52 i art. 53 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 ) oraz art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.)
postanawiam nałożyć obowiązek
sporządzenia raportu oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia polegającego na budowie:
,,Zespołu Elektrowni Wiatrowych Przelewice'' składającego się z 18 elektrowni wiatrowych, wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, położonych na terenie działek o nr ewidencyjnych gruntu: obręb Ślazowo: 7/6, 7/8 , obręb Lucin: 2, 5, 9, 11, 16, 25, 28, obręb Podlesie: 11/1, 11/3, 13/6 w gminie Przelewice, powiat pyrzycki.
Raport powinien zawierać:
1. opis planowanego przedsięwzięcia, a w szczególności:
a) charakterystykę całego przedsięwzięcia i warunki wykorzystania terenu w fazie realizacji i eksploatacji,
b) główne cechy charakterystyczne procesów produkcyjnych,
c) przewidziane wielkości emisji, wynikające z funkcjonowania planowanego przedsięwzięcia
2. opis elementów przyrodniczych środowiska objętych zakresem przewidywanego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia ;
3. opis analizowanych wariantów, w tym wariantu:
a) polegającego na niepodejmowaniu przedsięwzięcia,
b) najkorzystniejszego dla środowiska, wraz z uzasadnieniem ich wyboru;
4. określenie przewidywanego oddziaływania na środowisko analizowanych wariantów, w tym również w wypadku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej;
5. analizę i ocenę możliwych zagrożeń i szkód dla zabytków chronionych na podstawie przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, w szczególności zabytków archeologicznych, w obrębie terenu, na którym ma być realizowane przedsięwzięcie;
6. uzasadnienie wybranego przez wnioskodawcę wariantu, ze wskazaniem jego oddziaływania na środowisko, w szczególności na:
a) ludzi, zwierzęta, rośliny, wodę i powietrze,
b) powierzchnie ziemi, z uwzględnieniem ruchów masowych ziemi, klimat i krajobraz,
c) dobra materialne,
d) wzajemne oddziaływanie między elementami, o których mowa w lit. a-c;
7. opis przewidzianych znaczących oddziaływań planowanego przedsięwzięcia na środowisko, obejmujący bezpośrednie, pośrednie, wtórne, skumulowane, krótko, średnio i długoterminowe, stałe i chwilowe oddziaływanie na środowisko, wynikające z:
a) istnienia przedsięwzięcia,
b) emisji, oraz opis metod prognozowania, zastosowanych przez wnioskodawcę;
8. opis przewidzianych działań mających na celu zapobieganie, ograniczenie lub kompensację przyrodniczą negatywnych oddziaływań na środowisko;
9. jeżeli planowane przedsięwzięcie jest związane z użyciem instalacji, porównanie, z zastrzeżeniem ust. 2, planowanej technologii z technologią spełniającą wymagania, o których mowa w art. 143 w/w ustawy;
10. wskazanie, czy dla planowanego przedsięwzięcia konieczne jest ustanowienie obszaru ograniczonego użytkowania oraz określenie granic takiego obszaru, ograniczeń w zakresie przeznaczenia terenu, wymagań technicznych dotyczących obiektów budowlanych i sposobów korzystania z nich;
11. przedstawienie zagadnień w formie graficznej;
12. analizę możliwych konfliktów społecznych związanych z planowanym przedsięwzięciem;
13. przedstawienie propozycji monitoringu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na etapie jego budowy i eksploatacji,
14. wskazanie trudności wynikających z niedostatków techniki lub luk we współczesnej wiedzy, jakie napotkano opracowując raport;
15. streszczenie w języku niespecjalistycznym informacji zawartych w raporcie;
16. nazwisko osoby lub osób sporządzających raport;
17. źródła informacji stanowiące podstawę do sporządzenia raportu.
UZASADNIENIE
Na wniosek Biura Usług Inwestycyjnych DOMREL Sp. z o.o. ul. Odzieżowa 12 c/1, 71-502 Szczecin, wszczęte zostało postępowanie dotyczące wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach planowanego przedsięwzięcia polegającego na budowie:
,,Zespołu Elektrowni Wiatrowych Przelewice'' składającego się z 18 elektrowni wiatrowych, wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, położonych na terenie działek o nr ewidencyjnych gruntu: obręb Ślazowo: 7/6, 7/8 , obręb Lucin: 2, 5, 9, 11, 16, 25, 28, obręb Podlesie: 11/1, 11/3, 13/6 w gminie Przelewice, powiat pyrzycki. Z uwagi na fakt, iż zakres przedsięwzięcia opisany ww. wniosku kwalifikuje je do przedsięwzięć, dla których obowiązek sporządzenia raportu może być wymagany (art. 51 ust. 1 pkt. 2) ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska, uzyskane zostały opinie organów ochrony środowiska tj:
- Starosty Pyrzyckiego - Postanowienie z dnia 19 maja 2008 r. znak: OŚLiR - Ma—7633/12/2008,
- Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Pyrzycach - Opinia Sanitarna nr 16/08 z dnia 10 lipca 2008 r. znak: PS-N.NZ-164/762/16/2278/08.
Mając powyższe na uwadze stwierdzono obowiązek wykonania raportu dla planowanego powyżej przedsięwzięcia.
POUCZENIE
Od niniejszego postanowienia służy stronom prawo wniesienia zażalenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za moim pośrednictwem w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania.
Z up. Wójta
Janusz Wójtowicz
Sekretarz Gminy
Otrzymują:
1. DOMREL Sp. z o.o.
ul. Odzieżowa 12 c/1
71-502 Szczecin
2. Strony postępowania zgodnie z art. 49 KPA
3. a/a
Do wiadomości:
1. Starosta Pyrzycki
2. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Pyrzycach
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Dawid Rogowicz | 30-07-2008 09:03 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 30-07-2008 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 30-07-2008 09:03 |